In dit artikel blikken we terug op een themasessie tijdens het Sportcongres 2014.

Bedrijven zijn ook in lastige economische tijden bereid om te investeren in sport. Maar de tijd van alleen een reclamebord langs het veld lijkt voorbij. Bedrijven willen ‘meer’ uit hun investering halen. En dat ‘meer’ is niet altijd het genereren van meer omzet vanuit de leden van de sportvereniging. In deze sessie werd onder meer ingegaan waarom de Rabobank Rotterdam investeert in sportverenigingen en wat een sportvereniging kan doen om interessant te zijn voor het bedrijfsleven.

Tips om als vereniging succesvol te zijn richting potentiele sponsoren:

  • Verdiep je van te voren in het bedrijf. Laat zien dat je je hebt verdiept in datgene een bedrijf wil bereiken met sponsoring en wat je daar als club aan kunt bijdragen;
  • Denk niet in termen als sponsoring, maar veel meer aan Partnership. Het gaat om een voor beide partijen succesvolle samenwerking;
  • Maak een analyse van de vereniging en de leden. Wat is het imago van de club en welke bedrijven zouden daar bij kunnen passen?;
  • Sponsoring is meer dan een bordje langs de kant. Het biedt ook een zakelijk platform, zoals bijvoorbeeld een businessclub;
  • Meer en meer bedrijven benutten sponsoring in het kader van hun MVO-beleid. Speel hier als vereniging op in;
  • Activeer een sponsorship ook echt; blijf ook na het afsluiten van het contract actief in het onderhouden van de relatie.

Video met daarin de belangrijkste highlights van de themasessie:

Bekijk of download hier de presentatie:

Meer weten?

Via de thema’s vind je hoe we jouw club kunnen helpen. De thema’s in combinatie met de veelgestelde vragen zorgen ervoor dat je snel antwoord krijgt op jouw vraag. Neem bij interesse en andere hulpvragen contact op met de gebiedsconsulent van jouw vereniging. De gebiedsconsulent of expertconsulent lost samen met jou de hulpvraag op.

Wij staan voor je klaar!

Carmen Barranco

Carmen Barranco

verenigingsconsulent Veilig sportklimaat / clubkadercoach