In deze bijzondere periode wil NOC*NSF sportverenigingen extra ondersteunen. Op basis van de opgehaalde behoefte en in samenwerking met de Rabobank heeft de sportkoepel webinars ontwikkeld op de thema’s ledenbinding, financiën en communicatie. Deelname is kosteloos.

De webinars worden landelijk via de lokale overheid en de Adviseur lokale sport vanuit de Services van het Sportakkoord aangeboden. Bestuurders en/of andere clubvrijwilligers die interesse hebben in een webinar kunnen via het onderstaande overzicht een geschikte dag kiezen en zich inschrijven via de betreffende link. Het is mogelijk en aanbevolen om met drie personen van één vereniging deel te nemen. Op die manier kun je de opgedane kennis binnen de vereniging meteen delen en makkelijk samen toepassen. De webinars zijn interactief: centraal staan de issues van de club, de actualiteit en elkaar lokaal – online – ontmoeten. Let op: per webinar kunnen maximaal honderd mensen deelnemen. Wees er dus snel bij!

  • Hoe ga je om met de financiële gevolgen van de coronacrisis voor jouw vereniging? Van welke regelingen kan je gebruik maken en welke kansen zijn er om het financiële gat te dichten? Tijdens webinar:

    • Leren verenigingen hoe ze om kunnen gaan met het tijdelijk wegvallen van inkomstenbronnen;
    • Geven we inzicht in manieren om uitgaven te beperken en mogelijk toch ook al nieuwe inkomsten te genereren voor de verenigingen;
    • Krijgen de verenigingen informatie over de algemene regelingen die geldig en toepasbaar zijn voor de sportbranche;
    • Zoeken we samen naar een nieuw evenwicht in financiën voor de verenigingen.

    De webinar staat onder leiding van Peter van Baak. Peter is onder andere eigenaar van SponsorVisie en medeoprichter van AdsToSport. Overzicht data:

    – Maandag 22 juni | 20.00-21.30 uur| Aanmelden
    – Dinsdag 23 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Woensdag 24 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Donderdag 25 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Maandag 29 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Dinsdag 30 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Woensdag 1 juli | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Donderdag 2 juli | 20.00-21.30 uur| Aanmelden
    – Maandag 6 juli | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Dinsdag 7 juli | 20.00-21.30 uur | Aanmelden

  • Hoe kan jouw vereniging zowel de interne- als externe communicatie optimaal inzetten in tijden van de coronacrisis? Welke communicatieaanpak, welke tools en succesvolle content? Tijdens webinar:

    • Bespreken we het belang van blijven communiceren in tijden waarin je elkaar niet ‘live’ kunt ontmoeten;
    • Zoeken we naar een communicatieaanpak waarmee de verenigingen iedereen op een aantrekkelijke manier kan blijven betrekken;
    • Krijgen de verenigingen concrete tips over communicatie in tijden van crisis;
    • Kijken we naar de beste communicatiemiddelen die verenigingen nu kunnen gebruiken, zoals social media en online tools;
    • Laten we creatieve mogelijkheden zien voor het contact richting leden, vrijwilligers, partners en de buurt.

    De webinar staat onder leiding van Martin van Berkel. Overzicht data:
    – Maandag 22 juni | 20.00-21.30 uur| Aanmelden
    – Dinsdag 23 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Woensdag 24 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Maandag 29 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Dinsdag 30 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Woensdag 1 juli | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Dinsdag 7 juli | 20.00-21.30 uur | Aanmelden

  • Hoe kan jouw vereniging betrokkenheid creëren en leden actief blijven binden, juist in deze tijd? Hoe kun je toch contact houden, je leden iets bieden en daarmee je leden behouden? Tijdens webinar:

    • Leren verenigingen hoe ze om kunnen gaan met deze vreemde situatie waarin de leden elkaar niet ‘live’ kunnen ontmoeten;
    • Bespreken we creatieve mogelijkheden om binding te creëren;
    • Krijgen verenigingen leuke voorbeelden van activiteiten die leden vanuit huis kunnen doen;
    • Zoeken we nieuwe manieren en geven we inzichten over het behouden van een teamgevoel;
    • Gaan we op zoek naar mogelijkheden hoe verenigingen in contact kunnen blijven met hun leden.

    De webinar staat onder leiding van Danny Meuken. Overzicht data:
    – Maandag 22 juni | 20.00-21.30 uur| Aanmelden
    – Dinsdag 23 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Woensdag 24 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Donderdag 25 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Maandag 29 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Dinsdag 30 juni | 20.00-21.30 uur | Aanmelden
    – Donderdag 2 juli | 20.00-21.30 uur | Aanmelden

Aanmelden

Aanmelden kan tot maximaal één dag voor de webinar. Na aanmelding ontvang je een bevestiging van de inschrijving en één dag (24 uur) voor de betreffende webinar ontvang je een e-mail voor deelname. Deze mail bevat een hyperlink en bijbehorende uitleg zodat je kunt deelnemen aan de webinar. Om de webinars zo succesvol mogelijk te laten verlopen en de deelnemers zo goed mogelijk te kunnen voorzien van advies, is een goedwerkende internetverbinding noodzakelijk en een laptop/tablet met goede camera en microfoon wenselijk.

Vragen

Heb je vragen over deze webinars of heeft jouw vereniging behoefte aan verdere ondersteuning? Neem bij interesse en andere hulpvragen contact op met de gebiedsconsulent van jouw vereniging. De gebiedsconsulent of expertconsulent lost samen met jou de hulpvraag op.

Liana Landman

Projectleider Vitale verenigingen
Liana Landman

Meer weten?

Wil je de clubfinanciën beter organiseren? Heb je vragen over het opstellen van een begroting? Of wil je weten welke belastingregels van toepassing zijn?

Over deze onderwerpen kun je ons vragen stellen:

  • Alles voor de penningmeesters
  • Subsidies
  • Fondsen
  • Sponsoring
  • Overige inkomstenbronnen

Wij staan voor je klaar!

Anouk Meeter

verenigingsconsulent Feijenoord, Delfshaven en Centrum
Anouk Meeter