Mindervaliden met een pas van Vervoer op Maat, kunnen hiermee natuurlijk ook naar hun sportvereniging reizen. 6 tips over deze service die in opdracht van de gemeente wordt uitgevoerd door RMC.

  1. Gebruik de app
    Je kunt Vervoer op Maat niet alleen telefonisch reserveren, maar ook met de Vervoer op Maat-app. Die geeft je bovendien alle reisinformatie, zodat je precies weet wanneer het voertuig aankomt.
  2. Aankomsttijd kan een kwartier afwijken
    Houd er rekening mee dat het voertuig uiterlijk een kwartier voor of na het aangevraagde tijdstip arriveert. De chauffeurs zijn ervaren en kennen de sluiproutes, maar soms lopen ze vertraging op door drukte op de weg óf zijn ze te vroeg omdat het juist rustig is. Is de chauffeur meer dan een kwartier te vroeg? Dan zal hij toch pas een kwartier voor vraagtijd de klant verzoeken mee te gaan. Een voorbeeld: de klant heeft gevraagd of de chauffeur om 14.00 uur kan voorrijden, maar de chauffeur is er al om 13.40 uur. Dan zal hij zich om 13.45 uur bij de klant melden met het verzoek te vertrekken.
  3. Houd in de spits rekening met langere reistijd
    Wil je tussen 15.00 en 17:00 uur aanwezig zijn bij de sportvereniging? Op de meeste dagen is er dan vaak het meeste verkeer, zodat vertraging kan ontstaan. Wanneer je Vervoer op Maat bestelt voor tussen 15.00 en 17.00 uur, is het dus goed een wat langere reistijd in te calculeren.
  4. Een rit bestellen kan tot een kwartier van tevoren
    Sinds dit jaar kun je tot een kwartier van tevoren Vervoer op Maat bestellen. RMC is blij dat veel mensen gebruikmaken van deze service en dus voorziet in een grote behoefte. Tegelijkertijd is het voor RMC fijn zo vroeg mogelijk te weten hoe laat welke persoon mag worden vervoerd. Weet je dus al eerder hoe laat je wilt worden opgehaald? Laat het dan alvast weten.
  5. Plan de rit voor de terugweg een kwartier na de sport- of beweegactiviteit
    Wil je weer naar huis? Dan kun je het best een kwartier na de sport- of beweegactiviteit de ophaaltijd doorgeven. Waarom? Een chauffeur mag niet vroeger dan een kwartier voor de vraagtijd arriveren, omdat hij dan te lang moet wachten en andere mindervaliden niet van dienst kan zijn. Is de chauffeur er toch eerder dan een kwartier voor de vraagtijd? Dan dient hij tot minimaal een kwartier voor de vraagtijd te wachten voordat hij zich bij de klant meldt met het verzoek mee te gaan.
  6. Plan wekelijkse ritten eenvoudig in één keer in
    Reis je elke week op dezelfde dag(en) en hetzelfde tijdstip? Dan kan je dit laten registreren door het Klant Contact Centrum. Je hoeft dan niet telkens een rit aan te vragen; het voertuig komt elke keer vanzelf voorrijden.

Vragen, opmerkingen en klachten
Heb je een vraag, klacht of suggesties? De klantenservice van RMC is zeven dagen per week en  24 uur per dag bereikbaar via 010 428 86 86 en klantenservice@rmc-rotterdam.nl.

Meer weten?

Via de thema’s vind je hoe we jouw club kunnen helpen. De thema’s in combinatie met de veelgestelde vragen zorgen ervoor dat je snel antwoord krijgt op jouw vraag. Neem bij interesse en andere hulpvragen contact op met de gebiedsconsulent van jouw vereniging. De gebiedsconsulent of expertconsulent lost samen met jou de hulpvraag op.

Wij staan voor je klaar!

Fragette Jagt

Fragette Jagt

verenigingsconsulent Hoek van Holland, Hoogvliet, Pernis en Rozenburg