De Hartstichting voert sinds 1 mei de publiekscampagne ‘Zien roken doet roken, maak jouw sportvereniging rookvrij’ op tv en sociale mediakanalen. Zij willen ervoor zorgen dat kinderen niet meer in de verleiding komen om te gaan roken. Dat lukt door samen het goede voorbeeld geven.

De Hartstichting is van mening dat kinderen niet meer in de verleiding komen om te gaan roken als de omgeving het goede voorbeeld geeft. Een omgeving waar kinderen komen is bijvoorbeeld de sportomgeving. Door de sportvereniging of club rookvrij maken geven we samen kinderen een goed voorbeeld.

‘Als kinderen anderen zien roken, lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders. Zien roken, doet roken.’ aldus de Hartstichting.

Campagne

Het doel van de campagne is de bewustwording ‘zien roken, doet roken’ te vergroten en aan te geven dat iedereen iets kan doen om kinderen rookvrij te laten sporten. De campagne leidt naar de website waar ouders en bestuursleden van sportverenigingen tips vinden hoe zij hun sportclub rookvrij kunnen maken.

Gratis stappenplan Rookvrije Sportclub

Vraag de gratis stappenplan Rookvrije Sportclub voor jouw vereniging aan om rookvrij sporten stapsgewijs en gemakkelijk in te voeren.

 

Bekijk hier de campagne video:

Meer weten?

Via de thema’s vind je hoe we jouw club kunnen helpen. De thema’s in combinatie met de veelgestelde vragen zorgen ervoor dat je snel antwoord krijgt op jouw vraag. Neem bij interesse en andere hulpvragen contact op met de gebiedsconsulent van jouw vereniging. De gebiedsconsulent of expertconsulent lost samen met jou de hulpvraag op.

Wij staan voor je klaar!

Antoine Schijf

verenigingsconsulent Toekomstbestendige sportverenigingen / leidinggevende
Antoine Schijf